O elektrických autech se mluví stále víc. Výhody a nevýhody se obrací zleva doprava a názory jsou různé. I proto jsem se rozhodla, že si elektroauto vyzkouším na vlastní kůži. Zajímala mě spotřeba, nabíjení a taky hlučnost. V eAutoRent.cz mi auto půjčili okamžitě a italské Dolomity byly ideální výzva - říká jedna z prvních zákaznic naší služby, slečna Annie.

Sbalit do Škody Enyaq čtyři lidi nebyl žádný problém. Úložný prostor nám dokonce přebýval a tak jsme aspoň měli rezervu na nákup dárků za peníze ušetřené za palivo.
Elektrika vs. palivo
Ceny pohonných hmot nejsou v dnešní době zrovna příznivé, a protože jsme si mimo jiné přáli lowcost výlet, rozhodli jsme se pro elektrické auto. Celá naše dovolená trvala 5 dní a celkem jsme najeli více než 2 000 km. Spolehli jsme se výhradně na elektrický pohon a sami jsme byli zvědaví, jaká velká bude reálná úspora. Částka, jakou jsme ušetřili, nám vyrazila dech.
Auto jsme dostali v eAutoRent.cz plně nabité, tak jsme hned měli něco do začátku. Cena za nabíjení v Rakousku a Itálii s nabíjecí kartou od půjčovny vycházela okolo 8 korun za kWh. Spotřeba se pohybovala průměrně na 18,5 kWh/100 km a celkově nás to stálo 2 768 Kč.
Naším autem Volkswagen T-Roc bychom za stejnou cestu zaplatili za benzín 8 556 Kč (se spotřebou 9 l/km a průměrnou cenou benzínu 43 Kč/l). Za elektriku jsme tak zaplatili o skoro 68 % méně.
Takovou úsporu už vaše peněženka pocítí a jezdit v nádherné přírodě Dolomit bez emisí je také rozhodně příjemný pocit.
Nabíjení není problém
Hledání nabíječek, nabíjení a čas bylo téma, co nás extrémně zajímalo. Velmi rychle jsme zjistili, že je to opravdu jednoduché a nakonec i docela rychlé. Nabíjecí stanice jsou v Itálii i Rakousko doslova na každém rohu a auto nabijete během jedné hodiny. Na naší Dolomitroad jsme každý den najeli přibližně 300 km bez nabíjení a během 5 dní jsme nabíjeli celkem 8x. Na noc stačilo najít hotel s auto-nabíječkou a ráno vyrazit na další výlet. Mimochodem, do konce roku 2022 bude v Česku více než 1200 veřejně dostupných elektro-nabíječek, a to už je pěkné číslo!

Tichý jako myška venku a inspirativní uvnitř
Hlučnost elektroauta byl jeden z aspektů, který jsem chtěla otestovat. Konkrétně u Škody Enyaq iV se charakter zvuku ladil s hudebními skladateli a má podle tvůrců hrát na emoce. Projíždět Dolomity bez hluku spalovacího motoru s lehkými elektrickými tóny, byl skutečný zážitek, takže můžu potvrdit, že se záměr podařil.

Pokud uvažujete o roadtripu v elektroautě, tak neváhejte. Ušetříte peníze, přírodu a je to zážitek! Navštivte stránky ear.cz a půjčte si svůj Enyaq i vy.
[eAR.cz]